Idag testade vi att ge Lillan modersmjölkersättning för första gången.. Eller, jag provade igår men då totalvägrade hon. Idag har hon druckit två flaskor utan problem.

Jag har hela tiden sagt att jag vill amma så länge det bara går och jag vill helst undvika ersättning/välling. Även om jag vet att ersättning är superbra och inga konstigheter alls plus att alla barn i stort sett dricker det så är mina hjärnspöken där inne upprörda. Det var blandade känslor när innehållet i flaskan försvann! Där är ju trots allt en massa tillsatser.. 

Anledningen till att jag nu tänker trappa ner amningen är för att mina symptom börjar komma tillbaka. Symptomen av det som orsakar att jag inte kan bli med barn på egen hand.. Ganska komiskt faktiskt! Så jag behöver medicineras och måste då tyvärr sluta amma.

När symptomen först visade sig, för ett bra tag sedan, tänkte jag ge henne ersättning. Men med lite eftertanke beslöt jag mig för att vänta. Jag vill göra det som känns bäst för Lillan och det är att amma så länge det bara går. Så länge jag inte mår dåligt att symptomen så kan jag väl stå ut tänkte jag. Tills då en dag jag kände att det fick räcka.. Så nu är tid bokad till RMC. 

Jag beställde i alla fall en modersmjölkersättning som är ekologisk.. Känns i alla fall lite bättre i hjärtat då! 


Lillan har fått börja med smakportioner också. Så himla roligt! 

Hon har bara fått smaka morotspure än så länge och bara en tesked om dagen. Jag är lite orolig för hennes lilla mage men än så länge går det bra. Till helgen tänkte vi introducera gröt också. Det blir hemmagjord gröt då industriell även där innehåller en massa tillsatser.. Så ikväll har jag mortlat paltbröd så det står härliga till :) Hoppas hon gillar gröten. Annars finns det i och för sig x antal recept till att prova på!



/Karolin


Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej