Nu när Lillan har passerat halvåret så läste jag att barn helst ska dricka vatten ur pipmugg för att undvika för mycket suttande. Jag beställde en med handtag från en hemsida (den ända ekologiska med handtag som jag kunde hitta) då jag tänkte att det skulle underlätta för henne men insåg snabbt att den var alldeles för stor. Fin, men stor! 


Nu har hon i alla fall en när hon bli äldre :)
Jag fick helt enkelt beställa en pipkork till den lilla glasflaskan som vi redan har här hemma..



Tråkigt nog kunde man inte beställa vilken färg som helst så det fick bli antingen blå och grön eller rosa och lila.. Silikonhöljet vi har är gult så jag kände att den gröna passar nog bäst! Men ja, jag har lite svårt för missmatchningar så jag är inte nöjd.. Det får snällt gå ändå! Flaskan är i alla fall lite lättare för Lillan att bära.

Det blir visst en hel del inlägg om barnprodukter. Inte så konstigt i och för sig, mitt liv handlar ju om min dotter just nu. Den viktigaste personen på jorden <3 

/Karolin


Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej