Våren i sig är en riktig energikick, även om det är på våren som jag mår som sämst. Jag har kommit underfund med att det är då jag dagdrömmer om saker jag önskar att jag hade men som jag sedan inser att jag är ganska långt ifrån. Det är oftast mitt drömkök i mitt drömhus.. Och drömträdgården! Åh, tänk att få gå ut och ordna i rabatten och plantera godsaker. Inte för att jag inte kan nå drömmen, någon dag står jag där i mitt drömkök och bakar en god paj av trädgårdens hallon! Men det lär inte hända på några år, det är väl det som gör att jag jag blir vårdeppig.

Men men. Jag skulle inte vilja säga att jag mår speciellt dåligt. Jag har äntligen det viktigaste hos mig nämligen min lilla flicka!


Det finns saker som jag medvetet gör för att jag ska må lite bättre om dagarna..
- Jag ser alltid till att bädda sängen och hålla disken i ordning. Skulle det finnas dagar då jag inte gör det så är det inte hela världen även om det skulle störa mig.. Jag hade nog en väldigt bra anledning till varför jag inte gjorde det!
- Jag försöker äta en god frukost. Och framför allt använder jag mitt finporslin.. Det är inte meningen att det ska stå i skåpet och damma!
- Ha en positiv inställning! Det är inte alltid lätt men jag ser fram emot varje dag och försöker boka in saker varje dag som är roliga. Att gå till jobbet är oftast inget roligt men om man tänker att det kommer bli en jobbig och tråkig dag så blir det oftast det.. Nu slipper jag i och för sig att gå till något arbete, tack och lov! :) Men ni förstår poängen.

Sedan umgås jag gärna med personer som jag blir inspirerad av. Personer som tycker om det jag tycker om! Då kan vi snacka energikick när jag lämnar deras sällskap och inspirationen flödar!

Jag vet inte var detta inlägget kom ifrån. Kanske för att det är vår och jag börjar drömma igen.. 

Ha det fint!
/Karolin


Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej