Här ligger jag, klarvaken, och tänker!

Det finns så mycket som snurrar runt i huvudet på mig och jag vet inte riktigt var jag ska göra av alla känslor.. Ska man ens dela med sig av sina känslor? 

Jag har under en längre period velat skriva en bok. En bok om den ständiga längtan efter ett barn. Jag började till och med skriva på den innan jag fick veta att vi kunde donera ägg, men då fick jag inte över känslorna till ord. När jag väl var gravid var jag rädd för de där känslorna som jag hela tiden försökte förtränga så det fanns ingen mening med att fortsätta skriva.. Även om jag så väl visste vad där skulle stå!!

Ikväll ploppa det upp i huvudet igen, den där boken. Och jag började gå igenom hela historien, därav min sömnlöshet I guess! 

Det var plågsamt. Jag inser nu hur dåligt jag verkligen mådde. Hur mycket det påverkade mig. Det hade kunnat bli en bra bok om jag hade vågat utsätta mig för de där känslorna igen!

Vad jag vill få fram är att jag mår bra, idag. I nuet! Som min kära vän sa en gång mitt i mitt kaos - "En dag står du där och har allt du önskat dig i din famn och allt det här kommer vara bortglömt." Svårt att se då men lite så har det faktiskt varit. Sedan den dagen jag fick höra min bebis för första gången har jag inte mått dåligt en ända dag! Jag har visserligen tillåtit mig själv att tänka på sorgen för att kunna förstå att jag har det bra nu. För sorgen finns fortfarande i mig, det är nog ingenting som kommer försvinna. 

Jag är bara så oerhört tacksam över mitt barn, mitt liv. När jag tittade till mitt lilla hjärta ikväll innan vi skulle sova (vilket jag tydligen inte gör än) så slog tanken mig och jag sa till min man - "Tänk att jag är mamma till henne" och pekar in till hennes rum.. "Coolt!"

Så mycket kärlek!
Det är så här det känns att må bra.

/Karolin


Liknande inlägg

3 kommentarer

Frida Hansson

01 Aug 2014 18:15

❤️

Jenny

05 Aug 2014 17:41

💖

Jenny

05 Aug 2014 17:41

💖

Kommentera

Publiceras ej