Nu har jag och Lillan provat att gå upp klockan åtta varje dag i en vecka och jag måste säga att jag älskar våra nya rutiner. Vi får ett sådant fint samspel kan man väl säga.. Och jag hinner göra massor på morgonen när hon slumrar till och sedan ägna all min tid åt Lillan när hon vaknar igen.

Idag har jag fixat lunchen som skall avnjutas om en stund då Ann-Sofie kommer på besök. Receptet kommer upp imorgon! 

Idag är även min och min mans årsdag. I elva år har vi varit tillsammans! Om en timme ska jag slänga in köttet i ugnen för ikväll blir det pulled pork, vi blev himla sugna på det. Annars ska vi inte göra något speciellt, det blir det hederliga fredagsmyset. Jag hade planer på att skaffa barnvakt åt Lillan så vi hade kunnat äta i lugn och ro och jag hade kunnat laga en god middag. Men min mamma jobbar till sent och där är ingen annan som jag är redo att lämna henne till än.. Dessutom har jag inte fått pumpen jag ska låna av min svägerska än så det hade blivit lite svårt med hennes måltider. Men nu blev middagen inget avancerat, det sköter ju sig själv i ugnen och Lillan är oftast lugn och glad så vi ska nog klara av en elvaårsmiddag :) 

Jag bloggar från telefonen idag för Lillan ligger och äter i min famn annars hade ni nog fått en snygg bild från när jag och Klas blev tillsammans.. Haha! Det hade ni gillat, vi var himla snygga på den tiden! 

Elva år.. Och jag är som nykär! 

/Karolin


Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej